Jak volili sluchově postižení v letošních volbách do Poslanecké sněmovny 2013?

11:54

Přináším výsledky z hlasování sluchově postižených do Poslanecké sněmovny 2013. Upřímně jsem čekal větší statistický vzorek než co je teď k dispozici. Dotazník vyplnilo 97 lidí, což mi přijde opravdu málo. Je pravda, že i já jsem se dopustil chyb, když jsem ze začátku nerozepsal, k čemu tento dotazník bude sloužit. Tento průzkum jsem dělal poprvé, dá se říct i na poslední chvíli, holt začátečnická chyba. Asi jsem si naivně myslel, že pomocí Facebooku to půjde snadno, bohužel tomu nebylo tak. Dokonce mě překvapilo, když někteří neslyšící psali, co s tím jako mají dělat, i když jsem měl pocit, že dotazník je hodně jednoduchý. Dost řečí, přejdeme k výsledkům. Pohlaví bylo zastoupeno rovnoměrně.


Dalo se tušit, že ve věkové kategorii bude nejvíce zastoupena mladá generace a nejméně starší generace díky počítačové gramotnosti.


Nejvíce voličů bylo z Prahy, následoval Středočeský kraj, deset krajů nepřekročilo hranici 10 voličů, ve dvou krajích dokonce voliči chyběli.


Teď se dostáváme k nejdůležitějšímu výsledku, u sluchově postižených lidí s velkým náskokem vyhrála strana zelených před stranou svobodných občanů. Upřímně mě to nepřekvapilo a tušil jsem to, když pouhé dva dny před volbami se objevil na Facebooku klip strany zelených, který hodně brnknul na struny Neslyšících, posuďte sami.


Musím pogratulovat Ondřeji Liškovi, že to udělal velmi chytře a zároveň mě utvrdil v tom, že strana zelených se vůbec nezměnila a je tudíž pro mě nevolitelná.


Nejvíce strana zelených zabodovala u žen, kde s drtivým náskokem porazila všechny strany.


U mužů to už nebylo tak znát, hlasy byly vyrovnané.



Pokud se podíváme na věkové kategorie, tak u mladých strana zelených hodně zabodovala.


Ale u střední generace a starší generace jsou hlasy vyrovnané.




Dále jsem udělal pár grafů z Hlavního města Prahy, Středočeského kraje, Jihomoravského kraje a Ústeckého kraje.













Ponaučení pro příště,  budu se muset lépe a dříve připravit. Doufám, že se vám tato statistika líbila.
Zdrojová data z hlasování jsou ke stažení zde.

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Bezva provedené grafy - dávám 1. Voličí teda čumí:už se rvou v ČSSD a Zeman tahá za provázky. Babiš nám to dá sežrat doslova.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to pekne. Jen to chce asi hned na zacatku sdelit, ze to je podklad k clanku a ne skutecne hlasovani, jak si asi nekteri mysli.

    OdpovědětVymazat
  3. Je to pečlivé, podle mne účast dost velká vzhledem k reakcím na stránkách pro sluchově postižené.
    Gratuluji!

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji za pochvalu, snažil jsem se z toho vytřískat, co se dalo.
    Kráťa: Bohužel to byla ta začátečnická chyba, už se to nedá vrátit zpátky :-(

    OdpovědětVymazat

Popular Posts