Rozjařená matka

08:08

Málokdy se mi poštěstí uvidět svou matku opilou, ale včera se to tak stalo. Pozdní příchod domů skoro v nočních hodinách a vánoční rozlučka v klubu naznačovaly, že to matka s kamarádkami zase přehnala s alkoholem. Prvním signálem bylo dlouhé postupné blikání světelného zvonku, to jsem si připadal jak u majáku v rozbouřeném moři. Radši jsem se mrknul z okna, jestli tam náhodou neřeší zámek vchodových dveří. Neřešila, ale začala na mě ukazovat, proč jsem jí neodpověděl na smsku a ještě se u toho potácela. To jsem se radši vrátil do kuchyně, abych dodělal svoji svačinu do práce. Po dlouhé chvilce se mi objevila v kuchyni, asi byl její výšlap do prvního patra srovnatelný s výstupem na Mt. Everest. Byla celá rozjařená, to jsem si v duchu pomyslel, že ji její kamarádky moc nešetřily. Koukla se na mě, na moji připravenou svačinu a pak mi řekla, jestli to taky neudělám pro ní. S očima nahoře jsem souhlasil, jinak by to asi nezvládla. Tak jsem začal připravovat její svačinu. Matka mezitím hrabala v lednici a přinesla pořádný kus zauzené šunky. Zeptala se mě, jestli jsem to koupil nebo odkud vzal. Zavrtěl jsem hlavou, že nevím a ukrojila si pořádný kus. Pořádně strhla obal šunky a málem jí to vypadlo z ruky. To už jsem se nemohl nesmát, matka si mě všimla a rozjařeně se zasmála. Pořád mi vnucovala kousek té šunky, řekl jsem jí, ať to dává psovi, který byl po tom lačný jako slepice po flusu. Postěžovala si mi, že má ještě zítra s kamarádkami vánoční večírek v práci a prý to už nezvládne. Byla na ni vidět přicházející kocovina aneb pomyšlení na to ji asi udělalo blbě. Radši jsem rychle dodělal její svačinu, zabalil ji do alobalu. Matka se na to mrkla a zeptala se co je co a začala s tím skoro žonglovat. To jsem jí radši dřív utnul, než by došlo k znehodnocení svačiny. Uklidil jsem nádobí v kuchyni, odstranil všechny možné překážky na cestě do ložnice, protože její centrum rovnováhy bylo zcela vypnuté a ulehl jsem do postele. Chvíli jsem pro jistotu čekal, až matka taky půjde do ložnice a teprve pak jsem zaplul do říše snů.

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts