Sobotní procházka po obchodech

13:57

Výběr televize
Za pár dnů nastane u nás analogová tma, tak jsme s tátou vyrazili do hypermarketu.

Jaké jsem měl požadavky?
  1. pouštět filmy přes HDMI z notebooku (hlavní důvod) + používání Windows – vybral jsem proto LCD technologii
  2. plné rozlišení 1920x1080p (Full HD)
  3. velikost úhlopříčky 94cm = 37” (kvůli prostoru)
  4. cena max. do 20 tis. Kč – není nutné za TV dávat víc peněz

Předem jsem na netu projel diskuze ohledně LCD televizorů a vybral jsem si model Philipsu - 37 PFL 5603D.

philips-37pfl5603dPhilips 37 PFL 5603D

Našel jsem dobrou cenu v Datartu (výjimka z pravidel), tak jsme jeli omrknout, jak to vůbec vypadá v reálu. Podle předpokladů běžel ve vystavených televizích HD dokument ve vysokém rozlišení, takže to bylo jakžtakž podobné. Poprosil jsem prodavače o přepnutí do digitálního vysílání a už to nebylo moc slavné. Jak jsem čekal, objevily se artefakty. Nejvíc to bylo vidět v ČT4 Sport, kde dávali opakovaný záznam 1.DFB ligy Hoffenheim – Hertha Berlín. Když porovnám LCD s moji starou plazmovou TV Panasonic TH-42PX70E, tak je to nebe a dudy. Prodavač vycítil naše zklamání, tak nám nabídl další model - SHARP LC37D44BK, obraz byl trošku lepší (z netu jsem pak našel rozlišení 1366x768, není divu). Po chvilce jsme se vrátili k tomu Philipsu a požádal jsem o ovladač k televizi. Chtěli jsme si vyzkoušet skryté titulky, v pořádku. Ale tátovi vadila nepřítomnost MPEG4 tuneru u Philipsu, takže náš konkurz stále pokračuje. Babičce koupíme nějaký laciný set-top-box a nadále bude muset vydržet s 25 let starou japonskou televizi JVC.

Chvíli jsme šmejdili po Datartu, byla tam vystavena i digitální zrcadlovka Nikon D60, trochu jsem ji ohmatal v rukou.

nikond60 Nikon D60

Je docela robustní a nebýt táty, tak bych se zdržel déle. Ale zase mám v hledáčku jiný dražší model. Dále jsme se dívali po netbooku, byla tam Toshiba NB 100, která měla na můj vkus až moc tlustý rám okolo displeje.

toshibanb100 Toshiba NB 100

Byly tam i 2 modely od ASUS, ale nezaujaly mě. Čekám na tablet-netbook jako je ASUS T91 nebo Gigabyte T1028 TouchNote.

asuseeet91 gigabyte-t1028-touchnote

Asus EEE T91

Gigabyte T1028 TouchNote

Otec chtěl koupit boty Adidas, tak jsme zašli do prodejny Baťa. Tam skoro nic nebylo, tak jsme zkusili Gigasport, ale zde vládl větší chaos. Boty nebyly uspořádané podle značek. Navrhl jsem další sportovní prodejnu vedle Globusu, tam taky nic nebylo.To zkoušel otec boty Nike, ale nějak mu to designově nesedělo.

První dotyk s Apple iPhone
Při pochůzce hypermarketem jsme narazili na prodejnu T-mobile, tak jsme vešli dovnitř. Táta chtěl vyzkoušet Sony Ericsson Xperia X1, ale vystavená maketa se mi moc nezdála. Na šířku se mi zdála moc úzká a klávesy na klávesnici se mi zdály malé pro tátu, který nemá jemné ruce.

sony-ericsson-xperia-x1 T-Mobile-G1

Sony Ericcson Xperia X1

T-Mobile G1

Vedle X1 byla maketa T-Mobile G1 s operačním systémem Android. Dle očekávání se mi moc nelíbil, zkoušel jsem s G1 zatřást, pěkně vrzala. Vysouvací mechanismus vypadal zvláštně, dle předpokladu mi vadila pravá vystouplá strana s tlačítky a trackballem. Kdyby to radši udělali celý vysouvací. Říkal jsem si, že tu někde musí být vystavený stojánek pro Apple iPhone, po rozhlédnutí jsem ho našel, byl pěkně stranou přesně podle Apple manuálu (v okolí 1m na všechny strany nesmí být vystaven další mobil). Vypadal jako skutečný, tak jsem ho zkusil zapnout a on opravdu fungoval.

iphone3GApple iPhone

Pokud bych se měl vyjádřit jedním slovem, tak je to “bomba”. Povedená reakce na dotyk prstu, svižný systém, intuitivní ovládání. Docela jsem se v tom vyznal na to, že jsem ho měl poprvé v ruce. Tátu to taky hodně zaujalo, že po návratu domů o tom básnil a vyhledával na netu další informace. Zkusil jsem všechno, co jsem věděl, nejdřív jsem pustil psaní SMSek.

keyboard tap
Při ťápnutí se objeví bublinka s písmenem, pokud jste se trefili vedle, stačí popojet prstem o kousek na správné místo - Při podržení prstu déle se objeví další přiřazená písmena.

Psaní mi šlo, jen to chce trošku zvyknout, písmena jsou moc zahuštěná vedle sebe. Situace se zlepší s příchodem iPhone OS 3.0, kdy půjde psát naležato. Dále jsem pustil prohlížeč Safari, zadal webovou stránku, po otočení displeje naležato funguje automatická rotace. Zvětšování a zmenšování stránek pomoci prstů jde parádně. Jen mi přišlo načítání stránek pomalé. Nevím, jestli se to stahovalo přes Wi-Fi nebo přes mobilní spojení. To samé platilo i přes App Store, kde jsou tisíce aplikací pro iPhone. Věděl jsem, že táta chce mít v mobilu šachový program, tak jsem zkusil zadat heslo “Fritz” a k mému překvapení se tam objevila aplikace Fritz za cenu 8€, která se objevila v App Store minulý měsíc. Tátu to velice zaujalo :-)
Pozice mobilu s OS Android je u mě teď ztížená, hlavně po tom, až se objeví v iPhone oficiální čeština a očekávané vlastnosti jako copy&paste. Google bude muset na sobě hodně zapracovat, aby si mě získal. Nikoho nezajímá, že další vlastnosti přijdou časem. Na vině je taky laxní přístup ostatních výrobců, kteří místo uvádění modelů s Androidem jen čekají, jak to dopadne. Prostě začarovaný kruh.

V Globusu nebylo nic k vidění, jen špatně seřízené televize, pak nás zaujalo přistavené auto u pokladny – Fiat Panda za akčních 114 tisíc korun s využitím leasingu, bez leasingu hotově kolem 160 tis. Kč. Levné auto do města nebo pro holku. :-)

fiatpanda Fiat Panda

Nakonec jsme dorazili domů bez ničeho a máme zase do příště co přemýšlet. Já počkám do léta, jestli Apple nepředstaví nový model iPhonu a nějaký výrobce jiný mobil s Android OS. Táta se nakonec vzpamatoval a chce ještě vidět a osahat HTC Touch HD, jen nevíme kde. Asi zkusíme Sunnysoft poblíž Václavského náměstí.

htc-touch-hdHTC Touch HD

Já naopak někdy zajdu do prodejny T-Mobile na Národní třídě a budu doufat, že tam bude k vyzkoušení T-Mobile G1.
Můj tip: iPhone to u táty vyhraje

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts