Konkurz na nový mobil

20:54

Aktualizováno 2.5. : Doplněno video se Samsungem i7500

Klávesnice u mé Nokie odchází pomalu do věčných lovišť. Konkrétně je to klávesa 8, už mi párkrát pozlobila, ale dneska začala totálně stávkovat. Musím vynaložit pořádný stisk při psaní, aby se na displeji vůbec něco objevilo, přisuzuji to pádu na zem při buzení. Koupě nového mobilu se už stává neodkladnou věcí, kterou už cca rok oddaluji. Za tu dobu nebyl žádný favorit kromě Apple iPhone. Už v předminulém roce se vyskytla zmínka o novém mobilním systému Google Android (GA), tak jsem mu dal šanci.

home-screen android2
GUI Androida bych nejradši předělal podle sebe, ale zatím není možnost udělat to jednoduše

Měsíce plynuly, žádné nové zprávy nepřicházely, až někdy v září minulého roku se to spustilo naplno. V říjnu vyšel první mobil - T-Mobile G1 (HTC Dream), který mě zklamal svým designem, jako by to byl mobil pro geeky.

g1 Nebýt toho spodku, možná by vypadal ještě líp, konstrukce bohužel viklá

Ale neodradilo mě to, začal jsem sledovat dění o Androidu, které je bohužel dodneška slabé. V únoru na Mobile World Congress se ukázal další bratříček, HTC Magic, který je designem lepší než G1, ale jen o fous.

HTCMagicHTC jakoby předhánělo v soutěži o nic moc design

Před pár dny byl představen další mobil s GA a to Samsung i7500. Tvarově na první pohled vypadá mnohem líp než ta strašná G1 a o fous líp než HTC Magic.

Samsungi7500 Černá mu sluší a stříbrné linky mu dodávají eleganci



Dovolil jsem si udělat takovou přehlednou tabulku: porovnani1
porovnani2

Doplnění k tabulce:
U Apple iPhone se nedá stáhnout aplikace jinak než z App Store (teď nemyslím jailbreak, který používá aplikaci Cydia ke nainstalování dalších aplikací), díky tomu má zase člověk jistotu, že nestáhne škodlivý program. U Androidu je to zase naopak, dá se stáhnout aplikace odkudkoliv než z Android Marketu, ale člověk nemá jistotu, že aplikace není škodlivá (v Marketu byl chvíli nabízen a posléze stažen program MemoryUp Personalize, který sliboval optimalizaci paměti v mobilu, ale ve skutečnosti mazal všechna data v mobilu i na kartě a zároveň rozesílal spam na všechny emailové adresy uložené v kontaktech).

Ode dneška je všem majitelům T-Mobile G1 nabídnuto vylepšení cupcake 1.5 pro Google Android, který vylepšuje operační systém, opravuje chyby a je konečně lokalizován do češtiny.

Upřímně jsem pořád na pochybách, co si vybrat. Víc se mi líbí iPhone, i když mi na něm vadí ta striktní Apple politika. Se zveřejněním OS 3.0 odstranil Apple pár věcí, které se mi nelíbily, ale pořád to není ono. Ještě počkám, jestli se neobjeví nový model iPhonu nebo další jiný mobil s Androidem. Taky přemýšlím, jestli mi bude stačit virtuální klávesnice nebo si radši pořídit mobil s vysouvací QWERTY klávesnicí, ale není co vybírat. Doufám, že do konce léta se už konečně rozhodnu.

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Stejně zůstaneš u staré Nokie :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Nezůstanu, její věk je už znát a bude nahrazena něčím jiným, i kvůli e-knihám.

    OdpovědětVymazat
  3. Zůstaneš u Nokie až do doby kdy ti úplně chcípne. (jako u té minulé Nokie) Zatím ti ještě funguje i když trochu blbne.

    OdpovědětVymazat

Popular Posts