Dojmy z Apple produktů

10:05

Včera jsem si udělal čas na Apple evening a vyrazil jsem do iStyle v obchodním centru Metropole Zličín. Jelikož mě táhnou přenosné věci, tak jsem přeskočil iMac, Mac mini (trošku větší než jsem čekal) a šel rovnou na notebooky. U vystavených Airů prodavač řešil něco se zákazníkem, měl k jednomu připojený iPad a něco vysvětloval. Tak jsem šel na druhou stranu, kde byl vystaven plastový MacBook s hliníkovými Pro.

Trochu odbočím do oblasti designu a ergonomie. Mám pocit, že Steve Jobs a Jony Ive (hlavní designér nynějších Apple produktů) jsou nějak moc vysazeni na hranaté produkty, zrovna u MacBooků mi to přišlo docela hodně nepříjemné, hlavně hrana u trackpadu. Člověk má pocit, že by si mohl nešikovně říznout. Co mě ale zaráží, že jsem v žádné recenzi tuhle připomínku nečetl, to vám fakt, majitelům MacBooků, nevadí? Nebo je chyba na mé straně? Nejradši bych si vzal pilník a opiloval ty hrany. iPad je v pohodě, ale u iPhone4 si nejsem vůbec jistý. Je fakt, že by to chtělo osahat bez té bezpečnostní pojistky.

MacBook Pro

Hned na začátek můžu říct, že je mnohem hezčí než MacBook, hlavně je o něco tenčí, bohužel ty ostré hrany mě nějak odrazují. Chtěl jsem ho trošku nazvednout a posunout a k mému údivu snadno vypadl MagSafe konektor. Trošku mě to zarazilo, možná ten napájecí kabel byl moc připevněný ke stolu, že to bral jako trhnutí. Opětovné nasazení proběhlo bez problému. Třináctka mi přišla hodně hezčí než vedle vystavená patnáctka (nebo sedmnáctka, nejsem si jistý), hlavně díky tomu, že byla bez reproduktorů. Přijde mi to jako rušivý element v designu notebooku. Operační systém byl v angličtině, sice jsem se v tom vyznal, ale angličtina opravdu není můj šálek kávy. Jelikož se nikdo nehrnul k notebookům, mohl jsem si déle hrát se systémem a více ho poznávat. Po chvilce přišla prodavačka, ale její pomoc jsem s díky odmítl. Mě by zajímalo, kde se zapne osvětlení klávesnice nebo to má nějaký automatický senzor?

MacBook

Tlustá bílá kráva, to je můj dojem z něho. Taky má ostré hrany jako jeho bratříček Pro. Kdybych si měl kupovat ntb, tak si budu radši vybírat mezi Air a Pro. Obsahoval OS v češtině, tak jsem ho pak víc prošmejdil.

MacBook Air

Ze všech notebooků mi přišel nejhezčí, hrany nejsou hodně cítit, je nejtenčí a moc neváží. Jen nevím, jakou velikost bych si vybral. Radši bych počkal, až Apple do něho šoupne mobilní architekturu Sandy Bridge. Jako plus beru, že nemá žádnou optickou mechaniku, kterou jsem nepoužil už několik let a instalace OS probíhá z flash karty. Škoda, že nemá osvětlení klávesnice.
P.S. Wlčíku, byl ve stříbrných barvách, asi jsi měl buď blbě osvětlený prostor a nebo jsi už barvoslepý :)

OS X 10.6.5 Snow Leopard

S OS X jsem se už setkal před lety, nejdřív to byl Tiger (10.4) a pak novější Leopard (10.5). Prvně u kamaráda, který má Power Macintosh G5 (nádherný stroj) a MacBook Pro (živí se grafikou a animací). Pak u jednoho klienta, který si koupil iMac, na můj vkus do toho zbytečně vložil hodně velké peníze. Ale když to chtěl, tak to má. Za těch pár let se systém moc nezměnil, graficky mi přišel docela stejný. Docela chvíli mi trvalo než jsem pochopil, jak najít a spouštět programy, které nebyly v Docku nebo vyvolat Exposé či Dashboard. I klávesové zkratky jsou jiné, je to trochu nezvyk přes CMD + W a CMD + Q a nebo používat CMD + C (V,A apod) místo Control. Systém mi přišel docela zbrzděný, někdy nereagoval, spouštění iTunes, iPhoto nebo Pages mi přišlo docela pomalé (nemyslím najednou), tak nevím, jestli je to kvůli zaneřáděnému OS či slabému HW. V Airu mi přišel docela svižnější, ale chtělo by to porovnání vedle sebe, že by vliv rychlejšího SSD disku? Během zkoušení jsem si říkal, jestli má vůbec cenu kupovat notebook, když mi bude stačit iPad, ale pak jsem si říkal, že na některé věci tablet stačit nebude (úprava knih, občasná tvorba tabulek a dokumentů, třídění a úprava fotek, stříhání videa apod). Bohužel jsem nevyzkoušel, jak vypadá Mac App Store v akci, protože jsem nikde nenašel ikonku pro spuštění (mám dojem, že jeden byl ve verzi 10.6.6).

iPhone 4

Zašel jsem si ho vyzkoušet vedle do prodejny T-Mobile, ale vystavený přístroj byl bez připojení na net, což je docela na prd. Prostě jak ryba na suchu. Měl jsem pocit, že HTC Desire se lépe drží v ruce, ale překážela tam pojistka, abych si to mohl ohmatat pořádně. Mohl jsem si vyzkoušet jen multitasking a fotoaparát (mnohem lepší než v mém HTC Desire).  Displej Retina mi přišel docela normální, žádný wow efekt, ale asi to chce nějakou hru nebo něco co využije displej, ale v telefonu nebylo nic, co bych si mohl vyzkoušet.

iPad

V iStyle byl někde schovaný, prodavač řešil se zákazníkem a nechtělo se mi čekat. Tak jsem po T-Mobile navštívil Electroworld. Hodně to tam pozměnili po mé poslední návštěvě, ale iPad jsem po chvilce našel. Opět byl bez připojení na net, ale pár programů a her v systému bylo. Vyzkoušel jsem tolikrát kritizovanou klávesnici. Řešení diakritiky mi přišlo jako dobrý nápad (nejdřív stisknout písmeno a pak háček či čárku), ale horší je to s tečkou, čárkou či otazníkem, to se musí přepínat klávesnice, což mi nepřijde jako dobrý nápad :-( Prostor pro ně by se dal najít. Dále by to chtělo trošku odtučnovací kůru, ale to bude nejsíš těžký úkol. iPad2 s novým iOS tu bude za chvilku, ale Steve by si měl trošku máknout. Honeycomb 3.0 v Preview vypadá dost slušně. No myslím si, že by mohl na domácí plochu (homescreen) pustit pár widgetů a předělat push notifikaci. Vím, že síla Apple je v aplikacích a hrách (oproti Androidu nebe a dudy, hlavně o vánocích, kdy byla jedna akce za druhou a na Marketu bylo docela mrtvo, to jsem si stáhnul jen Hero of Sparta a RunKeeper Pro), ale mohli by pustit i něco dalšího. Blackberry Playbook vypadá jak tablet s Honeycomb. Vím, že matce by to stejně stačilo, pustí si pár aplikací a má vystaráno, ale já jsem trošku náročnější.

Osobně bych si asi koupil MacBook Air a iPad 2, i když je to nejspíš divná kombinace. Oba mají skoro stejné zaměření, ale s nákupem ntb zatím nespěchám. Stolní počítač bych si už nepořídil, je to fixované na jedno místo a já se radši pohybuji na více místech. MacBook Pro mi přijde už těžší, navíc obsahuje mechaniku, kterou vůbec nepotřebuji.

You Might Also Like

0 komentářů

Popular Posts